Audi RS4 Avant mangler kant
RS4 Avant er racerbil mere end det er den familieflytterstil, som stationcarprofilen lægger op til.
RS4 Avant er racerbil mere end det er den familieflytterstil, som stationcarprofilen lægger op til.
Det lille RS logo på den røde baggrund afslører, at her har Audis motorsportskyndige ingeniører været på spil, og det kommer der altid noget vildt ud af.
Både forlygter og baglygter har fået de diskrete LED-lysstriber, der er ubeskriveligt meget mere velfungerende end striberne af enkeltsiddende LED-pærer.
Det lille RS logo på den røde baggrund afslører, at her har Audis motorsportskyndige ingeniører været på spil, og det kommer der altid noget vildt ud af.
Et kig gennem fælgene afslører et bremse-setup, der mener det alvorligt. På Red Bull Ring viser de sig også særdeles potente og i stand til at hive bilen ned fra 207 km/t til under 100 km/t inden et 90 graders højresving.
RS4 Avant er racerbil mere end det er den familieflytterstil, som stationcarprofilen lægger op til.
RS4 Avant er racerbil mere end det er den familieflytterstil, som stationcarprofilen lægger op til.

Audi RS4 Avant mangler kant

Audi RS4 Avant er indbegrebet af "Vorsprung durch Tecknik". Den sætter ikke et dæk forkert, og det er en fremragende bil, men er det nu også en ægte RS?


Triller ind på parkeringspladsen bagved pitten på Red Bull Ring i Zeltweg, Østrig. Der holder en serie røde, blå og hvide Audi RS4 Avant klar i solskinnet, og ved siden af - på tre podier - står de tre forgængere. Første generation med navnet RS2 og anden og tredje generation der begge deler navn med den nyfødte RS4 Avant. Fælles for dem alle er, at de er stationcars og hysterisk kraftfulde. Den første RS2 ydede 315 hestekræfter, og den nyeste præsterer 450 hestekræfter takket være dens 4,2 liters V8 sugemotor, som er håndbygget i Györ i Ungarn.

De skal ikke være dårlige eller farlige - bare udfordrende og arrogante. Det giver dem deres særlige karakter, og det er den præmis, der gør ejerskabet til mere end bare showoff. Kort sagt: ejer du en RS, skulle du også gerne signalere, at du ikke er helt dum bag et rat. For hvis du var, så var både dig og din RS ikke iblandt os længere. Den udefinerbare kant mangler den nye RS4 Avant desværre, og det sender mig tilbage i armene på en Mercedes C63 AMG, som min foretrukne racingpumpede prestigetysker.

Tilmeld dig BILEN.dk’s ugentlige Nyhedsbrev


Skal du sælge din bil? Så husk du kan gøre det her



Audi RS4 Avant