Mini-pendlere til de kræsne
Kia Rio er den eneste i testen der har 6-trins gearkasse.
Den 5-trins gearkasse i Poloen skifter perfekt. Gearingen i 5. gear er meget høj, så alt under 75 km/t i 5. er næsten ikke muligt.
Den 5-trins gearkasse i Peugeot 208 er kun minimalt forbedret i forhold til i 207eren. Så det er stadig ikke godt nok. Desværre skal man have den største diesel (eller en kommende GTIer) for at få seks trin.
Kia Rio er den eneste i testen der har 6-trins gearkasse.
Den 5-trins gearkasse i Poloen skifter perfekt. Gearingen i 5. gear er meget høj, så alt under 75 km/t i 5. er næsten ikke muligt.
Den 5-trins gearkasse i Peugeot 208 er kun minimalt forbedret i forhold til i 207eren. Så det er stadig ikke godt nok. Desværre skal man have den største diesel (eller en kommende GTIer) for at få seks trin.

Mini-pendlere til de kræsne

Velkommen til den nye Peugeot 208 i kamp mod Kia Rio og VW Polo.


Peugeot 208 er miniklassens nyeste. Fiks og i forhold til klumpedumpe-forgænger 207 en væsentligt mere inciterende og køreglad bil, der sender en direkte hilsen til den festlige 205er. Kia Rio er én blandt flere særdeles gode biler fra de positive sydkoreanere - tårnhøj kvalitet og ditto garanti pakket ind i et nyt og spændende design. Til at holde den tyske skanse er VW Polo, Årets Bil 2010, kørt frem, en bil der gerne sætter niveauet for, hvad man kan forvente af en bil i denne klasse.
Med dieselmotor er de tilmed yderst anvendelige som pendlerbiler. 90 tilstrækkelige hestekræfter og mindst 25 kilometer pr. liter, og når udstyrslisterne som et minimum tæller aircondition, fartpilot og læder på rattet, har vi dét, der forsøder bilistens liv.

Tilmeld dig BILEN.dk’s ugentlige Nyhedsbrev


Skal du sælge din bil? Så husk du kan gøre det her



De tre mini-pendlere